افزونه جلالی را نصب کنید. 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024

برگزاری همایش «آشنایی با گرایش بیومتریال»

  • کد خبر : 1585
  • 19 مرداد 1400 - 15:28
برگزاری همایش «آشنایی با گرایش بیومتریال»
انجمن علمی دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، همایش «آشنایی با گرایش بیومتریال» را برگزار می‌کند.

به گزارش موپنا، بیومتریال یکی از گرایش‌های مهم مهندسی پزشکی است که سال‌ها پیش به عنوان زمینه علمی معرفی شد و مثل خیلی از گرایش ها بر اساس ترکیب چند رشته به وجود آمد. در رشته بیومتریال تمرکز روی تهیه مواد مختلف مصنوعی و طبیعی، طراحی روش‌های ساخت و قالب گیری نهایی ماده و اصلاح مواد برای کاربرد اختصاصی در پزشکی تحقیق است. برای گسترش وسایل پزشکی نیاز به انتخاب، ساخت و آزمایش مواد داریم که با درک و فهم درست از شیمی و فیزیک مواد و شناخت محیط بیولوژیک بدن میتوان به آن دست یافت. آینده‌ی علم بیومتریال به دانش ما در شیمی، فیزیک، بیولوژی و پزشکی است.

از علم بیومتریال‌ها در جایگزینی و تعویض اعضاء و اندام‌هایی از بدن استفاده می شود که بر اثر بیماری یا آسیب، کاربری خود را از دست داده‌اند تا از این طریق جراحت یا بیماری اعضاء مذکور بهبود یابند، کاربری و عمل آنها اصلاح شود و ناهنجاری یا وضعیت غیر طبیعی آنها اصلاح شود. این رشته‌ بسیار تحت تأثیر پیشرفت‌های کسب شده در خیلی از زمینه‌های پزشکی و مهندسی است. پس مهندس این رشته باید اطلاعات لازم برای حل مسائل عملی و متداول در زمینه‌ی مواد مرتبط با بدن انسان را کسب کند. خیلی از اعضا و بافت‌های جایگزین شونده، آسیب دیده یا بیمار هستند و محقق باید تغییرات سلولی را بشناسد که منتج به نارسایی عملکرد سلول و رفتار غیر طبیعی آن می‌شود.

این  همایش با سخنرانی اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی پزشکی، روز پنجشنبه ۲۱ مرداد ساعت ۱۸، به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت ثبت نام به لینک https://docs.google.com/forms/d/e/۱FAIpQLSdjsCcVAP۱qpBImXiKy۵Dsfpc۹۲VJHt۵۰Fp۲f۷ZE۱KpKxd-eQ/viewform مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://mopena.ir/?p=1585

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو