افزونه جلالی را نصب کنید. 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024

برگزاری وبینار «طراحی و کاربرد نانوذرات طلا در پزشکی»

  • کد خبر : 1403
  • 19 خرداد 1400 - 14:30
برگزاری وبینار «طراحی و کاربرد نانوذرات طلا در پزشکی»
انجمن علمی مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان، نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات انجمن علمی مهندسی پزشکی، وبینار «طراحی و کاربرد نانوذرات طلا در پزشکی» را برگزار می‌کند.

نانوذرات طلا (Au NPs) پلتفرم منحصر به فردی را برای کاربردهای پزشکی ارائه می‌دهند. نانوذرات طلای عامل دار شده با کنترل خواص هندسی و نوری، موضوع مطالعات و کاربردهای زیست پزشکی از جمله ژنتیک، بیوسنسورها، شیمی بالینی، فتوتراپی لیزری سلول‌های سرطانی و تومورها، درمان فتوترمال، درمان فتودینامیک، رساندن هدفمند داروها، DNA و آنتی ژن‌ها هستند.

نانوذرات طلا علاوه‌ بر اینکه در داروسازی کاربرد دارند، می‌تواند بخش جدایی ناپذیر درمان باشند. به طور کلی نقش نانوذرات طلا در درمان عمدتا از طریق درمان فتودینامیک (PDT) یا درمان فتوترمال (PTT) است. PDT یک روش غیرتهاجمی برای تخریب سلول‌های هدف با استفاده از عوامل حساس به پرتو است. روش فتودینامیک در بیماری‌های غدد، بیماری‌های خاص پوستی یا بیماری‌های عفونی استفاده می‌شود.

نکات مهمی که در مورد استفاده از نانوذرات طلا در مصارف پزشکی وجود دارد شامل: توزیع زیستی، حضور گردش خون و حذف آن‌ها از اندام‌ها و همچنین سمیت آن‌ها در سطح اندام‌ها یا در سطح ژنی با سلولی است. در بررسی این موارد عوامل متعددی شامل اندازه و شکل ذرات، روش عاملدار کردن نانوذرات، نوع حیوان مورد آزمایش، دوز و شکل ورود نانوذرات و غیره در نظر گرفته می‌شود. ابتدا اندام‌های سیستم ریتوکواندوتیال به عنوان هدف اصلی برای تجمع نانوذرات طلای ۱۰۰-۱۰ نانومتر در نظر گرفته شدند.

این برنامه با سخنرانی دکتر ندا عطاران کاخکی ـ مدرس دانشگاه، روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه ساعت ۱۳ الی ۱۵ به صورت آنلاین برگزار می شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت ثبت نام از طریق وبسایت انجمن www.dep-bme.ir اقدام کنند.

وبینار

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://mopena.ir/?p=1403
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو