افزونه جلالی را نصب کنید. 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024

بیمارستان هلال احمر مدرن شد

  • کد خبر : 1287
  • 29 اردیبهشت 1400 - 5:39
بیمارستان هلال احمر مدرن شد
رئیس بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌احمر از تجهیز این بیمارستان به دستگاه‌های پزشکی تخصصی در سال ۹۹ خبر داد.

بهمن سبحانی با اعلام این خبر گفت: به همت، تلاش و پشتکار پرسنل و کارکنان این بیمارستان در جهت اجرایی شدن نیات واقف با ایجاد فضای اعتماد بیش از پیش، در سال گذشته مشارکت و تعامل خیرین سبب شد تا بخشی از دستگاه های موردنیاز این بیمارستان تامین شود.

وی با اشاره به تامین یک دستگاه اکسیژن ساز ۳۰۰ لیتری به ارزش ۱۶ میلیارد ریال به منظور افزایش ظرفیت‌ اکسیژن بیمارستان از ۱۰۰ به ۴۰۰ لیتر افزود: تامین یک دستگاه سونوگرافی با فناوری روز و مدرن، خرید یک دستگاه هندپیس، خرید یک دستگاه عفونی شوی و همچنین خرید تخت اتاق عمل ویژه بیماران سنگین وزن جمعا به ارزش ۲۰ میلیارد ریال از دیگر مواردی است که با همکاری سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و با استفاده از ظرفیت خیرین به بیمارستان تعلق گرفت.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی موقوفه نورافشار بهینه سازی، افزایش کارایی و همچنین کاهش خطاهای احتمالی در گزارش دهی بخش آزمایشگاه این بیمارستان را دستاورد دیگر تلاش های کارکنان این بیمارستان دانست و تصریح کرد: تلاش در جهت ارتقاء عوامل انگیزشی و افزایش رضایتمندی پزشکان و دعوت از بسیاری از پزشکان و جراحان با فراهم نمودن شرایط مناسب جراحی های مختلف در بیمارستان از دیگر اقدامات مهم در سال گذشته است.

سبحانی در ادامه به تامین بخشی از نیازهای تجهیزاتی بیمارستان از طریق درآمدهای داخلی اشاره کرد و گفت: خرید دستگاه هایی همچون لاپاراسکوپ، لیگاشور، اتوکلاو، دیس پنسر برقی، ست شور، تجهیزات جدید برای لاندری و همچنین خرید تجهیزات رفاهی برای بیماران از قبیل تخت برقی، کاناپه مخصوص همراه از مهم‌ترین آن هاست که با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال صورت گرفته است.

وی برنامه ریزی به منظور راه اندازی مرکز تحقیقات و مراقبت های ویژه در بلایا، مذاکره و تشویق شرکت سرمایه گذاری هلال و بخش خصوصی به منظور راه اندازی بخش های جدید همچون کت لب و CCU و طراحی اپلیکیشن خدمات پزشکی و پرستاری در منزل به منظور ارائه کلیه خدمات تشخیصی در محل و ویزیت بیماران بخصوص در بخش طب سالمندان و خدمات توانبخشی را از دیگر فعالیت های حائز اهمیت بیمارستان در سال ۹۹ دانست.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار با تاکید بر روند رو به رشد و بهبود شرایط بیمارستان ابراز امیدواری کرد: در سال جدید نیز شاهد شکوفایی و توسعه کمی و کیفی خدمات بیمارستان خواهیم بود که البته در این زمینه برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

بیمارستان نورافشار از معدود نمونه‌ های موجود در منطقه است که با نگاه چند رشته‌ ای خدمات فوق تخصصی ارتوپدی، روماتولوژی، نورولوژی و توانبخشی کودکان را با حضور پزشکان مجرب و با سابقه کشور ارائه می کند و با استفاده از تجهیزات پیشرفته تشخیصی و درمانی به ارزیابی، تشخیص، درمان و بازتوانی بیماری های عضلانی اسکلتی کودکان، درمان مشکلات مفصل و بیماری ‌های التهابی، ارزیابی وضعیت تراکم استخوان کودکان، جراحی ارتوپدی کودکان، جراحی اعصاب کودکان، روانپزشکی کودکان و توانبخشی کودکان معلول جسمی و حرکتی می پردازند.

بیمارستان نورافشار در طول حیات چندین ۱۰ ساله خود فراز و فرودهای بسیاری داشت به طوری که نخستین بار این فضا که به قصر جمال آباد شهرت داشت توسط مرحوم ابوالحسن نورافشار به آسایشگاه کوچکی برای نگهداری رایگان کودکان مبتلا به فلج اطفال رها شده در خیابان های تهران تبدیل شد.

در سال ۱۳۳۹ مرحوم نورافشار این قصر را با تمام متعلقات شامل چهار هکتار فضای باغی و قنات اختصاصی، وقف کرد و از آن به بعد این مکان رسما به عنوان آسایشگاه مفلوجین نورافشار نامگذاری و تحت مدیریت جمعیت مزبور و سرپرستی افتخاری مرحوم نورافشار شروع به فعالیت کرد.

داستان بازسازی یک بیمارستان نیمه کاری

کلنگ احداث بیمارستان عمومی در این مکان توسط مرحوم نورافشار زده شد اما این بیمارستان که واقف آن افتتاحش را ندید، در سال ۱۳۵۵ با وسعت حدود چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع و با بخش های تخصصی جراحی ارتوپدی، توانبخشی، فیزیوتراپی، هیدروتراپی، آزمایشگاه و رادیولوژی افتتاح و راه اندازی شد.

پس از انقلاب، مدیریت بیمارستان مدتی در اختیار وزارت بهداری و بهزیستی قرار داشت و در طول جنگ تحمیلی نیز تحت نظارت بنیاد شهید، مکانی برای مداوای مجروحان جنگی بود. پس از جنگ نیز این مکان برای مدتی به عنوان آسایشگاه جانبازان تحت نظر بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار گرفت.

با پیگیری های انجام شده توسط مسئولان وقت جمعیت هلال احمر، بیمارستان نورافشار در سال ۷۹ مجددا در اختیار جمعیت قرار گرفت اما با توجه به فرسودگی بیمارستان، تصمیم به نوسازی و توسعه بیمارستان گرفته شد.

زمانی که بیمارستان تقریبا نیمه کاره رها شده بود، چندین طرح برای راه اندازی آن ارائه شد. کاربری بیمارستان از عمومی به تخصصی تغییر یافت و در سال ۱۳۹۲ رسما به عنوان بزرگترین مرکز توانبخشی خاورمیانه فعالیت خود را آغاز کرد.

لینک کوتاه : https://mopena.ir/?p=1287

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو