افزونه جلالی را نصب کنید. 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024

تامین توان مصرفی تجهیزات پوشیدنی از نیروی مغناطیس

  • کد خبر : 1850
  • 15 مهر 1400 - 11:56
تامین توان مصرفی تجهیزات پوشیدنی از نیروی مغناطیس
گروهی از محققان دانشگاه یوسی ال ای در آمریکا یک ژنراتور مغناطیسی کشسان تولید کردند که امکان تولید جریان الکتریکی مورد نیاز تجهیزات پوشیدنی را فراهم می‌کند.

به گزارش موپنا، ژنراتور مغناطیسی کشسان دستگاهی است که با استفاده از اثر مگنتوالاستیک عمل می‌کند و در اثر فشار مکانیکی مواد مغناطیسی درون آن به هم نزدیک یا از هم دور می‌شوند و در نتیجه با تغییر شدت میدان مغناطیسی این مواد، یک جریان الکتریکی ایجاد می‌کند.

این ژنراتور کوچک با استفاده از یک پلیمر دربرگیرنده سیلیکون حاوی پلاتین ساخته شده است و درون آن نانوذرات مغناطیسی از جنس آهن، برن و نئودیم وجود دارند. هنگامی که این ژنراتور کوچک با استفاده از یک باند سیلیکونی به آرنج شخص متصل می‌شود، در اثر حرکت آرنج، یک جریان الکتریکی با شدت ۴.۲۷ میلی‌آمپر در سانتی‌مترمربع ایجاد می‌کند. این جریان الکتریکی در اثر حرکت آرنج و به تبع آن دور و نزدیک شدن مستمر نانوذرات مغناطیسی، ایجاد می‌شود. این ژنراتور امکان تولید توان موردنیاز تجهیزات پوشیدنی را با استفاده از نیروی مکانیکی حاصل از حرکت اندام‌های بدن فراهم می‌کند.

به گفته محققان میزان حساسیت این ژنراتور انعطاف‌پذیر به حدی است که توانایی تبدیل امواج حاصل از نبض انسان به سیگنال‌های الکتریکی را نیز دارد و به همین علت می‌توان از آن برای تامین توان موردنیاز ابزارهای نظارت بر عملکرد قلب نیز استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری مهندسی پزشکی، این دستگاه در مقایسه با فناوری‌های پیشین، دارای انعطاف‌پذیری فوق‌العاده بالایی بوده و توان خروجی بالاتری دارد. همچنین رطوبت تاثیری بر آن ندارد و با توجه به حساسیت بالای دستگاه امکان استفاده از آن برای تامین توان موردنیاز تجهیزات نظارت بر سلامتی نیز وجود دارد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Materials منتشر شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://mopena.ir/?p=1850

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو