افزونه جلالی را نصب کنید. 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024

تعریف سازمان جهانی بهداشت از کالای پزشکی

  • کد خبر : 904
  • 07 اردیبهشت 1400 - 17:24
تعریف سازمان جهانی بهداشت از کالای پزشکی
مراجعه به مراکز و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی معتبر و دریافت اطلاعات لازم در مورد نحوۀ عملکرد این تجهیزات و دستگاه‌ها بسیار مهم و ضروری است چرا که خرید و فروش این نوع وسیله را آسان می‌کند.

امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد، استفاده از تجهیزات پزشکی استاندارد و مناسب مورد توجه است و بر همین اساس شناخت فروشگاه‌های معتبر و آشنایی با تجهیزات پزشکی کار را برای خرید و فروش آسان کرده و راه را برای طالبان این نوع وسیله راحت می‌کند.

تجهیزات پزشکی ها و مراکزی که به خرید و فروش تجهیزات پزشکی می‌پردازند مانند فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی این روزها به علت افزایش بیماری بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. در شرایط کنونی که بیماری تنفسی از سایر بیماری‌ها پیشی گرفته است. استفاده از دستگاه‌های کمک تنفسی مانند کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، سی پپ، بای پپ، پالس اکسیمتر، نبولایزر، ونتیلاتور در کنار اقلام رفاهی (هتلینگ) مانند تخت بیمارستانی، ویلچر و دستگاه تصفیه هوا گرفته تا ابزار های سنجشی مانند تب سنج دیجیتالی و دستگاه فشار خون بسیار مورد درخواست عموم قرار دارند. خرید اینترنتی تجهیزات پزشکی از فروشگاه‌های اینترنتی مانند تجهیزات پزشکی توانی نو راهی برای کاهش ابتلای افراد دیگر به بیماری منحوس کرونا است.

امروزه با پیشرفت‌هایی که در زمینۀ پزشکی صورت گرفته‌ است چه در بخش تشخیص و چه در بخش درمان، امکانات و تجهیزات گوناگونی پا به عرصۀ ظهور گذاشته‌اند که در ایجاد آرامش و بهبود روند بیماری یا در جلوگیری از بروز بیماری و همچنین فراهم کردن شرایط آسوده‌تر و راحت‌تر برای همۀ افراد در سنین مختلف بسیار مفید و کارآمد هستند.

افزایش هزینه‌های خدمات بهداشتی و درمانی و اقامت در بیمارستان و کمبود امکانات مراقبت‌های بهداشتی و پرستاران و سایر پرسنل ماهر، سیستم پزشکی را تحت فشار قرار داده است تا بتواند خدمات بیشتری را به صورت سرپایی ارائه دهد. در نتیجه، دامنۀ کارآیی و پیچیدگی دستگاه‌های پزشکی مورد استفاده در خارج از مؤسسات مراقبت‌های بهداشتی رسمی توسط افراد مختلف کاربر در حال افزایش است. از طرف دیگر ممکن است این دستگاه‌ها کیفیت لازم را نداشته و یا افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند آگاهی کامل نداشته باشند. بنابراین مراجعه به مراکز و فروشگاه تجهیزات پزشکی معتبر مانند فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی توانی نو و دریافت اطلاعات لازم در مورد نحوۀ عملکرد این تجهیزات و دستگاه‌ها بسیار مهم و ضروری می‌نماید.

تعریف سازمان جهانی بهداشت از کالای پزشکی

دستیابی به محصولات بهداشتی با کیفیت خوب، مقرون‌به صرفه و مناسب برای پیشبرد پوشش بهداشت جهانی، رسیدگی به موارد اضطراری بهداشتی و ارتقاء جمعیت سالم ضروری است.

بدون وسایل و تجهیزات پزشکی، اقدامات معمول پزشکی – از بانداژ مچ پا، تا تشخیص HIV / AIDS، کاشت مفصل ران یا هرگونه مداخلۀ جراحی – امکان‌پذیر نیست. دستگاه‌های پزشکی با کاربردهای گوناگون در بسیاری از تنظیمات متنوع استفاده می‌شوند، به عنوان مثال توسط افراد در خانه، توسط کارکنان پیراپزشکی و پزشکان در کلینیک‌های از راه دور، توسط پزشکان بینایی و پزشکان و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در مراکز پیشرفتۀ پزشکی. همچنین برای پیشگیری و غربالگری و مراقبت‌های تسکینی از چنین فناوری‌های بهداشتی برای تشخیص بیماری، نظارت بر درمان، کمک به افراد معلول و مداخله و درمان بیماری‌های حاد و مزمن بهره گرفته می‌شود. به طوری که تخمین‌زده می‌شود که امروزه ۲ میلیون دستگاه مختلف پزشکی و تجهیزات پزشکی در بازار جهانی وجود دارد که در بیش از ۷۰۰۰ گروه دستگاه‌های عمومی دسته‌بندی می‌شوند.

کاربرد و انواع تجهیزات پزشکی

در راه رسیدن به این مقصود، همگام با پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های مختلف علوم دیجیتال و رایانه و تجهیزات و ماشین‌آلات صنایع مختلف که با سرعتی چشمگیر رو به جلو حرکت می‌کنند، در زمینۀ تجهیزات پزشکی نیز پیشرفت‌های فوق‌العاده جالب و با ارزشی روی داده است که از اندام‌های مصنوعی و پروتزها گرفته تا تب ‌سنج دیجیتال و یا شیر دوش‌ برقی و یا دستگاه بخور، همگی شرایط مساعدتر و مطمئن‌تری را برای زندگی و همچنین کمک به افزایش سطح رفاه افراد جامعه مهیا کرده‌اند.

از یک سو پزشکان و متخصصان تجهیزات دقیق‌تری را برای تشخیص در خدمت دارند و از طرف دیگر شرایط برای انجام کمک‌های پرستاری و بهیاری در بیمارستان‌ها و حتی منازل برای بیماران فراهم شده است. به عنوان مثال با کمک دستگاه نبولایزر، مصرف دارو برای بیماران دچار آسم، تنگی نفس شدید و یا مشکلات ریوی و تنفسی بسیار آسان تر از گذشته انجام می‌شود، و یا استفاده از دستگاه‌های کمک تنفسی از قیل بای‌پپ، سی‌پپ، ونتیلاتوراز بروز مشکلات تنفسی حین خواب مانند آپنه جلوگیری می‌کند.

بیماران قلبی و تنفسی که نیاز به کنترل ضربان قلب و سطح اکسیژن خون دارند و در منزل از کپسول اکسیژن و یا اکسیژن ساز خانگی استفاده می‌کنند به وسیله دستگاه پالس اکسیمتر، می‌توانند درصد همگلوبین اشباع شده با اکسیژن یا به عبارت دیگر میزان اکسیژن خون و تعداد ضربان قلب خود را بدون مراجعه به کلینیک یا بیمارستان اندازه‌گیری نمایند. البته این دستگاه کوچک در بیمارستان نیز استفاده شده و کنترل ضربان قلب و اکسیژن خون را بسیار راحت کرده است.

نقش تجهیزات پزشکی در حال حاضر

از آنجا که در حال حاضر، با توجه به وقوع پاندمی کوید-۱۹ سیستم رسمی مراقبت‌های بهداشتی به طور فزاینده‌ای تحت فشار قرارگرفته است، بیمارانی که شاید هنوز به مراقبت‌های دقیق نیاز دارند، از بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی مرخص می‌شوند. در نتیجه، هم افراد بستری و بیمار و هم مراقبان حرفه‌ای از طیف گسترده‌ای از فن‌آوری‌ها استفاده می‌کنند. برخی از این تجهیزات کاملاً حرفه‌ای بوده و برای کنترل موارد دقیق و حساس در محیط‌های غیرنهادی برای مدیریت سلامت خود، یا کمک به دیگران در زمینه مراقبت‌های بهداشتی با هدف مدیریت سلامت به کار می‌روند، برخی دیگر نیز شرایط سخت را مانند بستری شدن طولانی مدت، راحت‌تر می‌کنند؛ مانند تشک مواج که از بروز زخم بستر جلوگیری می‌کند.

برخی از تجهیزات پزشکی سالهاست که در خانه استفاده می‌شوند، در حالیکه برخی دیگر بسته به شرایط به تازه‌گی وارد این فضا شده‌اند. لذا برای تهیۀ چنین تجهیزاتی نیاز است که از مراکز و فروشگاه‌های معتبر تجهیزات پزشکی خرید کنیم، تا هم از کیفیت و کارآیی و هم از خدمات و پاسخگویی و سرویس مطمئن شویم.

لینک کوتاه : https://mopena.ir/?p=904

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو