افزونه جلالی را نصب کنید. 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024

چطور با پروتز دست اعتماد به نفس داشته باشیم؟

  • کد خبر : 816
  • 01 اردیبهشت 1400 - 13:37
چطور با پروتز دست اعتماد به نفس داشته باشیم؟

کار روی اعتماد به نفس به خصوص برای کسانی که یک قطع عضو یا معلولیت دارند، به زمان و تلاش آگاهانه نیاز خواهد داشت. به طور مثال کسی که از پروتز دست استفاده می کند، ممکن است دچار کمبود اعتماد به نفس باشد. بیایید واقع بین باشیم، مسئولیت ها و موانعی که شیوه زندگی ما […]

کار روی اعتماد به نفس به خصوص برای کسانی که یک قطع عضو یا معلولیت دارند، به زمان و تلاش آگاهانه نیاز خواهد داشت. به طور مثال کسی که از پروتز دست استفاده می کند، ممکن است دچار کمبود اعتماد به نفس باشد.

بیایید واقع بین باشیم، مسئولیت ها و موانعی که شیوه زندگی ما را شکل می دهند، متفاوت و گاه پیچیده هستند. با این حال برای کسانی که با داشتن معلولیت زندگی می کنند، این فشار های مسئولیت پذیرانه، دشوارتر است.

مهم ترین مسئله در این رابطه اعتقاد به خودباوری و محدودکردن خود به شکل طبیعی است که برای ما انسان ها به وجود می آید. به همین دلیل یک نگاه مثبت و سالم برای زندگی روزمره امری ضروری محسوب می شود. بنابراین ما در این مقاله چندین نکته در رابطه با افزایش اعتماد به نفس با وجود نقص عضو را برای شما ذکر می کنیم.

پروتز دست و ایده های اعتماد به نفس

نکاتی که اینجا در رابطه با اعتماد به نفس با وجود داشتن پروتز مطرح می کنیم، تنها منحصر به یک مسئله پروتز نیست. ما در اینجا سعی داریم موضوعاتی که در موارد گوناگون اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد، بیان کنیم. در ادامه با چند مورد از این نکات آشنا می شوید:

وقتی با خود سخت درگیر هستید، احساس اعتماد به نفس نمی کنید. به طوری که چنین موضوعی را رفتار شما نشان خواهد داد. این ماجرا به این دلیل است که عقب نشینی ها یا اشتباهات خود را در راس افکار خود قرار داده اید.

زمانی که چنین اتفاقی برای ما انسان ها رخ می دهد، اتفاقی که اغلب به عنوان عدم اعتماد به نفس از آن یاد می کنند؛ سبب می شود به خود اعتماد نداشته باشیم و هرکاری که لازم است انجام شود را انجام ندهیم. در این رابطه باید بدانید انجام کاری های که باید انجام شوند، باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.

به عنوان مثال مواجهه با یک قطع عضو جدید مانند اتفاقی که منجر به استفاده از پروتز دست می شود، کاهش اعتماد به نفس را به همراه دارد، اما در این زمان باید طوری رفتار کرد که مهربانی با خود در ما نمایان باشد. این مسئله باید از طریق بلند بلند فریاد زدن یا در ذهن منعکس شود.

به جای این که با خودتان از نگاه منفی و شکست درونی صحبت کنید، باید آن چه که اتفاق افتاده است را تصدیق کنید و با درک آن سرعت بهبود روحیه و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

به افکار مثبت بیاندیش

انعکاس و بازخورد افکار منفی به راحتی به ذهن ما خواهد رسید. ذهنتان را به سمت سوگیری علیه منفی گرایش دهید. اگرچه که این خصلت به زنده ماندن اجداد ما در طبیعت کمک کرده است، اما باید یاد بگیریم که هر چیز جدید یا متفاوت تهدید کننده نیست.

تغییر از افکار منفی به سمت افکار مثبت امری قابل درک است. در وهله اول باید احساسات بد و احساسات خوب را هم زمان بپذیرید. سعی نکنید موارد منفی را سرکوب کنید. آن ها برای درک این که چرا در وهله اول اعتماد به نفس ندارید، بسیار حیاتی هستند.

پس از پذیرش احساسات منفی و مثبت در کنار یکدیگر، با ارائه یک فکر مثبت و پیش برنده دیدگاه خود را از نو تنظیم کنید. استفاده از یک پروتز دست نمونه روند مثبتی است که با پذیرفتن امر منفی فقدان دست واقعی صورت می گیرد.

باورهای محدودکننده دستیابی به موفقیت

زمانی بود که ما انسان ها تصور می کردیم دنیا را تسخیر می کنیم. برای بیشتر ما این تفکر در دوران کودکی وجود داده است، اما در جایی از مسیر زندگی جامعه باورهای محدودکننده خود را به ما تحمیل کرد. به طوری که از طرف والدین و معلم به ما آموخته شد که چه کاری را قادر هستیم انجام دهیم و توان انجام چه کارهایی را نخواهیم داشت.

به عنوان کسی که شاید به تازگی دچار قطع عضو شده است، آسان خواهد بود که باور کنید کارهای بیشتری وجود دارد که اکنون نمی توانید انجام دهید، اما این یک تفکر غلط است.

تحولات در فن آوری پروتز دست این امکان را برای شما فراهم می کند که حتی در ورزش های شدید و قدرتی شرکت کنید. بنابراین به این بیاندیشید که اگر این امکان وجود دارد، بسیاری دیگر از موارد نیز برای انجام شدن وجود خواهند داشت.

با ترس های خود روبه رو شوید

هنگامی که احساس ناراحتی می کنیم یا وقتی که احساس کنترل بر خود را نداریم، ناحیه احساسی مغز ما درحال انجام این کار است. به همین دلیل ترس، غیرمنطقی و تصادفی به نظر می رسد.

در این حالت راهی برای مقابله با ترس وجود ندارد. به طور مثال اگر کسی را از صحبت کردن در جمع بترسانید، تنها راه خلاص شدن از شر این ترس این است که او را با صحبت مکرر در جمع مواجه کنید. هرچه با شرایط بیشتر آشنا شود، راحت تر می شود. هنگام آشنایی در یک موقعیت راحت ترس از بین رفتنی خواهد بود.

بنابراین ترش شما چیست؟ استفاده از یک پروتز دست؟ باید بدانید اگر بخواهید از این دست جدید استفاده معمولی کنید و یگ ورزشکار باشید، تنها راه خلاص شدن از آن انجام مکرر استفاده از عضو جدید است.

اغلب افراد با اعتماد به نفس، ذهنیت رشد دارند. آن ها قابل آموزش و همیشه به دنبال راه هایی هستند که به ادامه پیشرفت آن ها کمک می کند. به همین منظور کنجکاوی خود را پرورش دهید. اگرچه زندگی در مسیری که قطع عضو دارید، چالش برانگیز و حتی گاهی دلسردکننده است، اما کنجکاوبودن مداوم، شما را برای پذیرفتن امکانات جدید در برابر هر چیزی مقاوم خواهد کرد.

در این رابطه باید به شما گفته شود که این یک واقعیت است. کنجکاوبودن برای شما که تا اینجا این مقاله را خوانده اید، یک واقعیت موثر محسوب می شود. این واقعیت به این معناست که شما یک ذهنیت رشد دارید و به دنبال راه هایی برای بهبود خود هستید.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم که راه هایی برای افزایش اعتماد به نفس با وجود پروتز را به شما معرفی کنیم. به طوری که دانستید با درک این ماجرا که افکار مثبت قادر هستند ما را به حرکت در آورند، شما این توانایی را کسب می کنید که نقص عضو منجر به استفاده از انواع پروتز مانند پروتز دست را بپذیرید.

چنان که مواجهه بیشتر با ترس ها به منظور آشنایی بیشتر با موضوعاتی است که با در اختیارداشتن کنجکاوی خود قادر هستید هر چیزی را برای خود آسان کنید. بنابراین با استفاده از این راهکارها و پروتز برای دست، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، زندگی باکیفیتی خواهید داشت.

لینک کوتاه : https://mopena.ir/?p=816

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو