افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

تولید محصولی جدید برای تشخیص و درمان بیماری‌های مغزی

  • کد خبر : 1835
  • 10 مهر 1400 - 21:00
تولید محصولی جدید برای تشخیص و درمان بیماری‌های مغزی
محققان کشور محصولی ایران‌ساخت برای تشخیص و درمان بیماری‌های مرتبط با روان تولید کردند.

به گزارش موپنا ، این محصول برنامه‌ای جامع است که تصاویر سیستم مغز و اعصاب را ارزیابی می‌کند و پس از آن پروتکل درمانی دقیق متناسب با هر فرد ارائه می دهد. «سایکورادیولوژی» نام این محصول است که روند درمانی فرد محور در آن وجود دارد.

با تصویربرداری از مغز و اعصاب مجموعه ای از داده ها از هر فرد به دست می آید که شامل تصاویر ساختاری، عملکردی و ارتباطات ساختاری و عملکردی است. این تصاویر به کمک ام آر آی (یکی از روش های پیشرفته تصویربرداری) ثبت می شود و پس از ارزیابی نواحی آسیب دیده در هر بیمار مشخص می شود.

سـپس براسـاس ویژگی هـای فـردی هـر بیمـار ماننـد نـوع بیمـاری، ناحیـه آسـیب دیـده در مغـز و حتـی شـکل سـر، پروتـکل درمانـی مناسـب بـرای او پیشـنهاد شــده و تحــت درمــان قــرار می گیــرد.

این برنامه به عنوان ابزار کمک تشخیصی در خدمت متخصصان بالینی قرار می‌گیرد تا تشخیصی دقیق تر داشته باشند. ارائه خدمات تشخیصی، تشخیص افتراقی بین بیماری ها و ارائه درمان موثرتر از قابلیت های این برنامه ایران ساخت است.

محققان در تولید آن از همگرایی فناوری ها استفاده کردند و متخصصان حوزه های مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا با کنار هم قرار دادن دانش و علم این محصول درمانی تولید شود. هوش مصنوعی یکی از فناوری های به کار رفته در آن است.

مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از محققان کشور برای تولید این برنامه حمایت کرده است تا گامی موثر در خدمت به بیماران باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://mopena.ir/?p=1835
  • منبع : معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو