افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

در مراکز تزریق واکسن چه خبر است + تصاویر

  • کد خبر : 1059
  • 16 اردیبهشت 1400 - 14:45
در مراکز تزریق واکسن چه خبر است + تصاویر
تزریق واکسن کرونا برای سالمندان بالای ۸۰ سال مدتی است که شروع شده اما همچنان مردم نگرانی ها و ابهامات زیادی دارند.

وزارت بهداشت تزریق واکسن کرونا رو فازبندی کرده و افراد بالای ۸۰ سال در گروه دوم قرار دارند. طبق آنچه که مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند اطلاع رسانی برای زمان تزریق از طریق تماس تلفنی یا پیامک انجام می‌شود. همچنین اعلام شد که اگر اطلاع رسانی به این افراد صورت نگرفت باید به سامانه وزارت بهداشت به نشانی Salamat.gov.ir مراجعه کنند. همچنین مسئولان وزارت بهداشت تاکید کرده‌اند که مردم از مراجعه حضوری برای ثبت نام خودداری کنند.

به گزارش موپنا، مشاهدات میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد که متقاضیانی که در این رده سنی قرار دارند از طریق مراجعه حضوری و دریافت نوبت در مراکز بهداشت توانسته اند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

ازدحام جمعیت در مراکز بهداشت

در یکی از مراکز بهداشت تهران جمعیت زیادی از مردم پشت در منتظر مانده بودند. هرچند که اکثریت افراد از ماسک استفاده می‌کردند و والدین خود را برای تزریق آورده بودند اما همین ازدحام شدید می‌تواند منجر به شیوع کرونا شود. برخی از افراد حتی از ساعت ۶ صبح برای دریافت اولین نوبت اقدام کرده بودند.

پس از تلاش زیاد ممکن است بتوانید از گیت اول رد شده و وارد مرکز سلامت شوید. اما بعد از آن نیز باید برای دریافت شماره تزریق واکسن اقدام کنید. البته نبود پرسنل کافی در این مراکز باعث سرگردانی مردم شده است. سپس سالمندان برای تزریق واکسن باید در فضای باز منتظر بمانند تا نوبت آن ها شود. هرچند که تعداد صندلی برای نشستن سالمندانی که بسیاری از آن ها توانایی ایستادن ندارند کافی نبود.

ناگفته نماند که تزریق واکسن برای افرادی که توانایی راه رفتن نداشتند در داخل خودرو انجام می‌شد که این مورد را شاید بتوان یکی از نقاط مثبت دانست.

آنطور که مشاهدات خبرنگار گسترش نیوز نشان می‌دهد دو نوع واکسن آسترازنکا و سینوفارم در این مراکز به سالمندان تزریق می‌شود. برای واکسن آسترازنکا دز دوم پس از گذشت سه ماه تزریق می‌شود. اما برای واکسن چینی سینوفارم دز دوم بعد از گذشت ۲۸ روز تزریق خواهد شد.

سالمندان پس از تزریق واکسن نیز باید به مدت زمان ۱۵ دقیقه در همان مرکز منتظر می‌مانند و اگر عارضه خاصی مشاهده نشد بعد از آن می‌توانستند محل را ترک کنند.

تزریق واکسن بدون ارائه کارت سلامت!

قاعدتا بعد از تزریق واکسن باید کارتی به سالمندان داده شود تا مشخص شود آن ها در چه تاریخی چه نوع از واکسن را تزریق کرده‌اند. اما هنگام تزریق پس از ارائه کارت ملی، تنها شماره تلفن همراه فرد گرفته می‌شود و خبری از کارت تزریق واکسن نیست. سالمندان نیز باید در زمانی که اعلام می‌شوند بدون نوبت نسبت به تزریق دز دوم واکسن اقدام کنند. هرچند که گفته شد زمان تزریق دز دوم واکسن مجددا اطلاع رسانی می‌شود که این کار ممکن است از طریق پیامک یا تماس تلفنی صورت گیرد.

اخبار حوزه مهندسی پزشکی ایران را اینجا بخوانید

لینک کوتاه : https://mopena.ir/?p=1059

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو