افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

رویترز: آنتی‌بادی‌های فایزر پس از ۷ ماه ناپدید می‌شوند

  • کد خبر : 1838
  • 10 مهر 1400 - 22:00
رویترز: آنتی‌بادی‌های فایزر پس از ۷ ماه ناپدید می‌شوند
داده‌های جدید با وجود آنکه نشان می‌دهد در مقایسه با موارد ابتلا به کروناویروس در اوایل همه گیری، سویه دلتا منجر به پیامدهای بدتری برای زنان باردار واکسینه نشده می‌شود، اما آنتی‌بادی‌های واکسن فایزر نیز پس از گذشت نهایتا 7 ماه از بین می‌روند.

به گزارش موپنا، داده‌های جدید نشان می‌دهد در مقایسه با موارد ابتلا به کروناویروس در اوایل همه گیری، سویه دلتا منجر به پیامدهای بدتری برای زنان باردار واکسینه نشده می‌شود، اما آنتی‌بادی واکسن کووید ۱۹ فایزر نیز بعد از گذشت ۷ ماه از بین می‌روند.

مقاله کارشناسان که در مجله آمریکایی زنان و زایمان منتشر شده بیانگر آن است، در اوج جهش نوع دلتا نسبت بیماران باردار کووید ۱۹ که نیاز به بستری شدن داشتند به ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافت، در حالی که در اوایل همه‌گیری این نرخ حدود ۵ درصد بوده است.

امیلی آدیکاری، سرپرست این مطالعه می‌گوید: زنان باردار با خطرات بیشتری برای عوارض ناشی از هر نوع عفونت شدید تنفسی روبرو هستند، بنابراین این یافته‌ها بر نیاز آنها به واکسینه شدن در برابر کووید ۱۹ تأکید می‌کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده نیز خواستار اقدام فوری برای افزایش واکسیناسیون در بین افرادی که باردار هستند،  کسانی که در دوران شیردهی هستند یا ممکن است در آینده باردار شوند شد، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد شش ماه پس از دریافت دز دوم واکسن دو دزی فایزر/بیوان‌تک بسیاری از گیرندگان دیگر آنتی بادی ناشی از واکسن را ندارند که می‌تواند انواع نگران کننده ویروس کرونا را بلافاصله خنثی کند.

بالی پولندران از دانشگاه استنفورد و مهول سوتار از دانشگاه اموری پس از دریافت دو دز  از واکسن مشترک شرکت فایزر و بیوان‌تک و  بررسی آن پس از گذشت شش ماه، نمونه‌های خون ۴۶ فرد سالم، عمدتا جوان یا میانسال را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و نوشتند: مطالعه ما نشان می‌دهد واکسیناسیون با این واکسن سطوح بالایی از آنتی بادی‌های خنثی کننده را علیه سویه اصل ایجاد می‌کند، اما این سطوح تا هفت ماه تقریباً ۱۰ برابر کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://mopena.ir/?p=1838

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو