افزونه جلالی را نصب کنید. 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024

صادرات موفق ایران در حوزه تجهیزات پزشکی

  • کد خبر : 1249
  • 26 اردیبهشت 1400 - 18:18
صادرات موفق ایران در حوزه تجهیزات پزشکی
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به صادرات محصولات پزشکی و درمانی به برخی کشورها شد.

سید حسام‌الدین مدنی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت به صورت تخصصی در حوزه صادرات محصولات، داروها و تجهیزات پزشکی، ایران‌ساخت فعالیت می‌کند.

وی افزود: محصولات فناورانه و دانش‌بنیان ایران در این حوزه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و بازارهای بالقوه بسیار خوبی برای این محصولات وجود دارد.

مدیرعامل این شرکت فناور ادامه داد: این مجموعه با اخذ مجوزهای لازم، از جمله مجوز سازمان غذا و دارو توانسته است، در این زمینه به صورت تخصصی عمل کند و با همکاری، نیروهای مجرب و دانش‌بنیان به مطالعه مقاصد صادراتی عمده بپردازد.

وی با بیان اینکه، در حال حاضر این محصولات به برخی کشورهای منطقه صادر می‌شود، اضافه کرد: در صورت رفع برخی موانع، به یقین می‌توان این محصولات را به همه کشورها صادر کرد.

به گزارش موپنا، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی، افزود: شاید بهترین کمکی که دولت و نهادهای دولتی، می‌توانند به صادرات در این حوزه کنند، عدم دخالت در امور اجرایی و واگذاری کامل این حوزه به بخش خصوصی است.

مدنی ضمن اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته این مجموعه در راستای رونق صادرات افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در راستای حمایت از شرکت‌های صادراتی می‌تواند با نهادهای مانند بانک مرکزی مذاکره تا مشکلات ما رفع شود.

وی، افزایش مدت بازگشت ارز حاصل از صادرات از ۴ ماه به یک سال و بیش از آن و همچنین کاهش بخش‌نامه‌های دست و پاگیر را از جمله درخواست‌های این شرکت دانش بنیان عنوان کرد.

این فعال دانش‌بنیان، اظهار کرد: در صورت برطرف شدن این موانع شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان، خلاق و فناور ایرانی از چنان ظرفیتی برخوردار هستند که به سادگی بازارهای بین‌المللی را فتح خواهند کرد.

اخبار حوزه مهندسی پزشکی ایران را اینجا بخوانید

لینک کوتاه : https://mopena.ir/?p=1249

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو