افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

ایمن تر شدن تجهیزات پزشکی با فناوری لایه نشانی اتمی

  • کد خبر : 621
  • 11 اسفند 1399 - 9:16
ایمن تر شدن تجهیزات پزشکی با فناوری لایه نشانی اتمی
یک شرکت فنلاندی نشان داده است که فناوری‌های پوششی لایه نشانی اتمی می‌تواند خواص ضدمیکروبی جالب توجهی داشته باشد. بنابراین، از این پوشش‌ها می‌توان برای تولید ادوات پزشکی و پروتزها استفاده کرد.

به گزارش روز یکشنبه ستاد فناوری نانو، گروه پیکوسان (Picosun Group) ارائه دهنده فناوری‌های پیشرو و راه‌حل‌های پوشش فیلم نازک AGILE ALD® (رسوب لایه اتمی) اعلام کرد از پوشش‌های به‌دست آمده با روش فناوری لایه‌نشانی اتمی (ALD) این شرکت خواص ضدمیکروبی بسیار عالی به‌دست آمده است.

پوشش‌های اکسید ALD متعددی که با فرآیندهای پیکوسان لایه‌نشانی شده‌اند، کاهش قابل توجه رشد میکروبی را نشان می‌دهند و مقادیر کمی آلودگی اندوتوکسین باکتریایی دارند.

پوشش‌های این شرکت توسط یک آزمایشگاه شخص ثالث مستقل مطابق با استاندارد ضدمیکروبی ISO ۲۲۱۹۶: ۲۰۱۱ و استانداردهای اندوتوکسین باکتریایی ANSI / AAMI ST۷۲: ۲۰۱۹ بررسی شدند.

این نتایج، همراه با آزمایش‌های قبلی که اعتبار سمیت غیرسلولی فیلم‌های ALD پیکوسان را تأیید می‌کند، ایمنی و مزایای آسپتیک این مواد را در دستگاه‌های پزشکی ثابت می‌کند.

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با ایمپلنت‌های پزشکی زندگی می‌کنند و گرایش به سمت راه‌حل‌های پیچیده‌تر است که میکروالکترونیک بسیار پیشرفته را با دستگاه‌های کوچک‌سازی شده در مناطق حساس بدن مانند مغز، ستون فقرات، چشم‌ها و قلب ترکیب می‌کند. محافظت از این دستگاه‌ها در برابر محیط خورنده بدن انسان با توجه به ایمنی، عملکرد صحیح و طول عمر ایمپلنت از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیکوسان به دنبال ارائه راه‌حل‌های ALD برای تولیدکنندگان دستگاه پزشکی است. پوشش‌های بسیار نازک و زیست‌سازگار ALD پیکوسان، کپسوله‌سازی هرمتیک دستگاه کاشته شده را با کسری از ضخامت فیلم در مقایسه با سایر روش‌های پوشش‌دهی و با یکنواختی و انطباق‌پذیری برتر، تضمین می‌کند که حتی در کوچکترین جزییات دستگاه، پوششی بدون سوراخ وجود دارد.

عمر طولانی و قابلیت اطمینان ایمپلنت باعث کاهش نیاز به جراحی‌های اصلاحی یا جایگزینی می‌شود، بنابراین در هزینه‌های اقامت در بیمارستان صرفه‌جویی می‌شود و کیفیت زندگی بیمار بهبود می‌یابد.

برای تولیدکنندگان، پوشش محافظ هرمتیکی امکان استفاده از مواد پایه رایج‌تر را فراهم می‌کند، به‌عنوان مثال فولادهای ضدزنگ به جای فلزات گران‌بها، که به نوبه خود روند تولید را آسان می‌کند و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

چندی پیش پیکوسان اعلام کرد که با لایه‌نشانی اتمی روی سطح چاقوهای جراحی، کیفیت آنها را به‌گونه‌ای ارتقا داده که ایمنی عمل‌های جراحی به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

پیکوسان پیشرفته‌ترین راه‌حل‌های پوشش نازک AGILE ALD® (رسوب لایه اتمی) را برای صنایع مختلف ارائه می‌دهد.

امروزه تجهیزات PICOSUN® ALD در صنایع پیشرو در سراسر جهان در ساخت محصولات مختلف استفاده می‌شود. پیکوسان در فنلاند استقرار داشته و با شرکت‌های تابعه در آلمان، امریکا، سنگاپور، ژاپن، کره‌جنوبی، چین و تایوان، هند و فرانسه و یک شبکه فروش و پشتیبانی در سراسر جهان دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://mopena.ir/?p=621

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو