افزونه جلالی را نصب کنید. 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

دستاورد جدید ایران در واکس‌سازی

  • کد خبر : 939
  • 10 اردیبهشت 1400 - 19:35
دستاورد جدید ایران در واکس‌سازی
یک شرکت دانش‌بنیان با تولید یک دستگاه دارای کاربرد در واکسن‌سازی آن را با قیمت کمتر از نمونه مشابه خارجی عرضه کرد.

حسین نجفی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: محصولات این شرکت، عموماً در حوزه زیست فناوری به کار گرفته می‌شوند. ما در این شرکت محصولاتی تولید می‌کنیم که در حوزه تحقیقات و شرکت‌های تولیدی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش موپنا، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان افزود: یکی از محصولات این شرکت محصول بیوراکتور با کیسه یکبار مصرف است. این محصول با نام بیوراکتور یکبار مصرف نیز شناخته می‌شود. از این دستگاه نیز در مراکز تحقیقاتی و کارخانه‌های مانند واحدهای تولید دارو استفاده می‌شود.

این فعال دانش‌بیان ضمن توضیح بیشتر در مورد ویژگی‌های فنی دستگاه، گفت: واکسن‌سازی، تولید کیت و واکسن انعقادی از جمله برخی از محصولاتی است که می‌توان با کمک این محصول تولید کرد. بیوراکتور با کیسه یکبار مصرف، محصولی با فناوری بالا است که می‌تواند هزینه و زمان تولید را به شکل قابل توجهی کم کند.

وی همچنین بیان کرد: با این همه برای استفاده از این محصول باید فرهنگ‌سازی لازم در میان مدیران واحدهای تولیدی انجام شود، تا آن را جایگزین روش‌های سنتی کنند. انکوباتور دی‌اکسید کربن نیز یکی دیگر از محصولات این شرکت است. واحدهای تحقیقاتی در دانشگاه‌ها از جمله مشتریان این محصول هستند.

نجفی ضمن تاکید بر رعایت اصول مهندسی در تولید محصولات دانش‌بنیان، ادامه داد: از انکوباتور س او ۲ یا انکوباتور دی‌اکسید کربن برای کشت سلولی استفاه می‌شود. عموم محصولات ما از نظر قیمت فاصله بسیاری با محصولات مشابه خارجی دارند و گاهی این فاصله به یک دهم قیمت می‌رسد. یکی دیگر از محصولات شرکت پمپ پریستالتیک است که با آن می‌توان مواد حساسی مانند مواد دارویی، شیمیایی یا خون را پمپ کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تلاش صنعت داروسازی کشور برای خودکفایی کامل گفت: واحدهای دانش‌بنیانی مانند ما در صورتی می‌توانند به حیات خود ادامه دهند و از یک رشد صعودی برخوردار باشند که محصولات آنها توسط شرکت‌های بزرگ خریداری شود.

وی همچنین بیان کرد: حمایت نهادهایی مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای گسترش بازار می‌تواند مثمر ثمر باشد. با توجه به کیفیت محصولات، دو شرکت روسی در حال بررسی خط تولید این واحد صنعتی هستند تا در حوزه کیسه یکبار مصرف برای آنها کالا تولید شود. کیسه یک‌بکار مصرف بیوراکتور بر عکس نام آن، برای تولید نیازمند فناوری است.

لینک کوتاه : https://mopena.ir/?p=939

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو