افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

ساخت دستگاه‌ همگن کننده ترکیبات آزمایشگاهی در ایران

  • کد خبر : 1515
  • 06 مرداد 1400 - 15:32
ساخت دستگاه‌ همگن کننده ترکیبات آزمایشگاهی در ایران
دستگاه‌ همگن کننده ترکیبات آزمایشگاهی منطبق با استانداردهای بین‌المللی توسط یک شرکت دانش بنیان ایران ساخت شد.

به گزارش روزگار معدن، تجهیزات پیشرفته‌ای برای بررسی یک سلول یا مولکول استفاده می‌شود که همگن‌کننده یکی از آنها است و در پژوهش‌های زیستی و سلولی کاربرد دارد.

آزمایشگاه‌های پژوهشی و تحقیقاتی برای این که بتوانند فرایند آزمایش را سرعت ببخشند از تجهیزاتی استفاده می‌کنند که مواد مورد نیاز پژوهش را مخلوط کرده تا ماده‌ای همسان ارایه شود، تجهیزاتی که همگن‌کننده نامیده می‌شود و ساختشان از فناوری بالایی برخوردار است.

نیاز آزمایشگاه‌ها به این دستگاه پیشرفته، عمدتا از مسیر واردات تامین می‌شد، اما به همت یک شرکت دانش بنیان دستگاه همگن‌کننده برای آزمایشات سلولی و مولکولی اکنون ایران‌ساخت شده است.

به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، آرمان شهابی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با تشریح کاربرد گسترده این دستگاه در آزمایشگاه‌های زیستی، سلولی و مولکولی گفت: پژوهشگران برای این‌که بتوانند ساختار سلول یا بافت‌ها را مورد بررسی قرار دهند، ‌باید ترکیبی از سیال و جامد را ایجاد کنند، بدون آن‌که به پروتئین سلول آسیبی وارد شود.

وی با بیان این‌که دستگاه همگن‌کننده ایران‌ساخت منطبق با استانداردهای بین‌المللی و کیفیتی هم‌پای نمونه‌های وارداتی تولید شده است، ادامه داد: ویژگی منحصر به‌فرد ما این بود که توانستیم تجربه و تخصص دانش‌آموختگان برترین دانشگاه های کشور را استفاده کنیم و به ساخت برخی از مهم‌ترین تجهیزاتی که در سلامت و پژوهش کاربرد فراوانی دارند دست بزنیم، این تجهیزات اکنون در مسیر تولید صنعتی و تولید انبوه قرار گرفته‌اند.

این فعال در عرصه دانش بنیان ها گفت: محور فعالیت این شرکت بر اساس ضرورت و نیاز مبرمی بود که بازار به تجهیزاتی چون همگن‌کننده، پاپ اسمیر و رنگ‌آمیزهای آزمایشگاهی داشت، ناظر به همین نیاز، بخش تحقیق و توسعه تلاش کرد این دستگاه‌ها منطبق با نیاز روز و تازه‌ترین فناوری و قابلیت‌های نمونه‌های خارجی، ایران‌ساخت شود.

شهابی یادآور شد: با کمک نیروی انسانی متخصص و دانش‌آموخته‌ خود توانستیم، مححصول دیگری با عنوان رنگ‌آمیزهای نمونه‌های پاتولوژی، سانتریفیوژ و تجهیزات پزشکی را تولید و آماده عرضه به بازارهای داخلی و بین المللی کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://mopena.ir/?p=1515

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو