افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

شرایط اشتغال فارغ‌التحصیلان مهندسی پزشکی را مهیا کنید

  • کد خبر : 819
  • 01 اردیبهشت 1400 - 16:04
شرایط اشتغال فارغ‌التحصیلان مهندسی پزشکی را مهیا کنید
وزیر بهداشت در نامه اخیر خود در دی ماه سال قبل، مسئولیت فنی تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها را به داروسازان واگذار کرده‌است.

این مسئولیت البته باید در اختیار متخصصان این حوزه یعنی «مهندسی پزشکی» باشد. این تصمیم غیرکارشناسی درحالی اتخاذ شده است که سالانه حدود ۲۲۰۰ نفر متخصص مهندسی پزشکی از دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند که این تعداد حتی از فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی با ۱۶۸۰ نفر بیشتر است.

با این حجم انبوه از فارغ التحصیلان مهندسی پزشکی، سپردن مسئولیت فنی تجهیزات پزشکی به داروسازان چه توجیهی دارد؟ مگر داروسازان با وجود ۱۲هزار داروخانه در کشور، موقعیت شاغلی ندارند که این موقعیت شغلی اندک نیز از مهندسان پزشک سلب شده و به آنان داده می‌شود؟

تعداد اقلام تجهیزات پزشکی در کشور ۱۰برابر تعداد اقلام دارویی است.با این حال، هیچ مرکز رسمی مانند داروخانه‌ برای ساماندهی، توزیع و فروش آنها وجود ندارد. علی‌رغم وجود تعداد انبوه فارغ‌التحصیلان مهندسی پزشکی در کشور، استفاده از تخص‌های غیرمرتبط مانند داروسازی در حوزه تجهیزات پزشکی بدلیل عدم تخصص آنها، باعث نابسامانی این حوزه شده است.

نبود مراکز رسمی توزیع و فروش تجهیزات پزشکی زیرنظر متخصصان این حوزه در رشته مهندسی‌پزشکی باعث شده است حجم انبوهی از کالاهای قاچاق و تقلبی در مراکز غیررسمی و توسط افراد سودجو به فروش برسد. در سه ماه گذشته دو محموله قاچاق ایمپلنت و دندان مصنوعی به ارزش ۴ میلیارد تومان از افراد سودجو کشف شد.

از جناب آقای دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت خواستاریم با رعایت جانب انصاف در تصمیم خود بازنگری کنند. از جناب آقای دکتر شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو و جناب آقای مهندس صفوی رئیس اداره کل تجهیزات پزشکی خواهشمندیم با دفاع از حقوق فارغ التحصیلان مهندسی پزشکی، زمینه اشتغال آنان را فراهم نمایند.

لینک کوتاه : https://mopena.ir/?p=819

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو