افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

ضرورت آسیب‌شناسی سیاستگذاری‌ها در حوزه تجهیزات پزشکی

  • کد خبر : 1807
  • 06 مهر 1400 - 10:30
ضرورت آسیب‌شناسی سیاستگذاری‌ها در حوزه تجهیزات پزشکی
دبیر انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: سیاستگذاری‌ها در حوزه صنعت تجهیزات پزشکی بین دو وزارتخانه صمت و بهداشت نیاز به هماهنگی عملیاتی جدی‌تری دارد. از مسئله مطالبات معوق و کمبود نقدینگی تا نیاز به اصلاح ساختار و اصلاح فرآیندهای موجود هماهنگی جدی بین سازمان های مربوطه را می‌طلبد.
به گزارش موپنا، مریم قاسمی اظهارکرد: صنعت تجهیزات پزشکی، از جمله صنایعی است که در کشورمان دارای پتانسیل و ظرفیت فراوانی است و می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده، ارزش افزوده قابل توجهی تولید کند.

وی افزود: این صنعت نه تنها میزان وابستگی  کشور به خارج از مرزها را به شکل محسوسی کاهش داده بلکه زمینه‌ساز ارزآوری شده است.

به گفته قاسمی، متاسفانه عوامل مختلفی سبب شده که این صنعت نتواند به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند و در این رابطه هرچه که انجمن‌های تخصصی هشدار می دهند، چندان جدی گرفته نمی شود و هنوز راه طولانی تا رسیدن به نقطه مطلوب باقی مانده است.

قاسمی ادامه داد: نکته ای که به شدت آزاردهنده است آن است که سیاستگذاری ها در حوزه صنعت تجهیزات پزشکی بین دو وزارتخانه صمت و بهداشت نیاز به هماهنگی عملیاتی جدی‌تری دارد. از مسئله مطالبات معوق و کمبود نقدینگی تا نیاز به اصلاح ساختار و اصلاح فرآیندهای موجود، همه و همه هماهنگی جدی بین سازمان های مربوطه به وزارتخانه هایی از جمله  صمت و بهداشت را  می‌طلبد.

به گزارش پایگاه خبری مهندسی پزشکی ، دبیر انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی تاکید کرد: حال که در زمان تغییرات و انتصاب مدیران وزارتخانه ها قرار داریم، امید آن می رود که مدیران جدید با نگاه به شعار “تولید، پشتیبانی، مانع زدایی ” آسیب شناسی حوزه سیاستگذاری در صنعت تجهیزات پزشکی را در صدر اقدامات قراردهند و با استفاده از تخصص و دانش تشکل های بخش خصوصی برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت خود را در راستای تعالی جایگاه صنعت تدوین کنند.

وی همچنین گفت: واقعیت این است که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فضای غبارآلود و نامطمئن و بدون تکیه بر برنامه بلند مدت دولتمردان امکان رشد و زایش ندارد و به همین دلیل اگر دنبال تقویت تولید داخلی تجهیزات پزشکی هستیم، بهتر است پیش از اینکه بیش از این دیر شود، سیاستگذاری در حوزه تجهیزات پزشکی مورد دقت نظر مسئولان تصمیم ساز و تصمیم گیر قرار گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://mopena.ir/?p=1807
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو