افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

۲ شرکت سازنده واکسن ایرانی کرونا چقدر ارز دریافت کردند؟

  • کد خبر : 1815
  • 06 مهر 1400 - 18:00
۲ شرکت سازنده واکسن ایرانی کرونا چقدر ارز دریافت کردند؟
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دو شرکت واکسن‌سازی در ایران مبلغ ۵۰ میلیون دلار را به عنوان پیش‌خرید واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که این ارزها از نوع دولتی نبوده است.

به گزارش موپنا، همایون سامه‌یح نجف‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا در ایران ارز دولتی دریافت کرده‌اند؟ اظهار کرد: دو شرکت واکسن‌سازی در ایران مبلغ ۵۰ میلیون دلار را به‌عنوان پیش‌خرید واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که این ارزها از نوع دولتی نبوده است.

وی با بیان اینکه “موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی” و “برکت” دو شرکتی هستند که این ارز را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: این ارز پرداخت شده به نوعی قرض حساب می‌شود؛ به این معنا که به این شرکت‌ها مبلغی برای ساخت واکسن کرونا و خرید تجهیزات، کمک شده و مقرر شد که وقتی به تولید رسیدند، به میزان ارزی که به آنها کمک شده است، واکسن در اختیار دولت قرار بدهند و پس از اینکه به اندازه‌ ارز پرداخت شده، واکسن کرونا تحویل دادند، بر اساس قیمت‌گذاری انجام شده واکسن‌ها از این شرکت‌ها خریداری شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://mopena.ir/?p=1815

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو